Delicias de Blancanieves – Sebastian Huydts – Piano – dijous 9 de juliol 21h

Sebastian Huydts — Pianista, Compositor, Professor (http://www.huydts.com)
Dijous 9 de juliol 21h/ Preu 20 €
Reserva d’entrades: teatre@lacasadelsmusics.com
Entrades online

SBHColor.web8x10

Sebastian Huydts va néixer el 1966 a Hilversum (Holanda). Va estudiar amb Edith Lateiner Grosz al conservatori d’Amsterdam. Va completar la formació amb Rian de Waal i Tan Crone a L’Haya, i va participar en diverses classes magistrals i conferències amb György Sebok, Stephen Bishop i Earl Wild. Ha actuat com a concertista solo, amb orquestra i amb grups de música de cambra i ha tocat per a la ràdio als Estats Units, a Holanda i a Espanya. Com a compositor, ha composat per a instruments diversos. El seu repertori inclou obres per a ser cantades, sonates, trios, quartets i quintets, un octet, diversos concerts amb gran orquestra i música per a nens. El seu estil intenta combinar les innovacions del segle XX amb elements més tradicionals de la música occidental. La majoria de les seves obres inclouen el piano.

El 1993 el departament de música de la Universitat de Chicago li va concedir una beca per estudiar composició. Els seus professors principals van ser Shulamit Rahn, John Eaton, Marta Ptaszynska, Andrew Imbrie i Howard Sandroff. També va estudiar direcció amb Barbara Schubert. El 1995 va rebre el Master Degree en Composició, i el premi Paul and Olga Mann pel seu concert per a piano i doble orquestra de cordes, que va ser interpretat amb l’orquestra de la universitat i va tenir el compositor com a solista. El 1996, amb èxit de la crítica, el violista Keith Conant va interpretar el concert per a viola i orquestra amb l’Ensemble Contemporani de Chicago sota la direcció de Barbara Schubert.

Al llarg de la seva vida, Sebastian Huydts ha rebut encàrrecs d’organitzacions com ara la Rhijnauwen Chamber Music Festival, la DuPage Symphony Orchestra, els Chicago Chamber Musicians, els Rembrandt Chamber Players, el Orion Ensemble, el Sebastian String Quartet i el American Composer’s Forum, també de concertistes com Keith Conant, Katinka Kleijn i Elizabeth Ko. El 2004, la seva Música per a Flauta i Piano, enregistrada per Mary Stolper per a Cedille Records, ha tingut una recensió favorable en la revistaGramophone. Va ser compositor en residència amb l’ensemble CUBE de Chicago, i amb la sèrie de concerts Music in the Loft.

Sebastian Huydts ha ensenyat a la Universitat de Chicago, a la Northwestern University, al Lake Forest College i al Merit Music Program a Chicago, Estats Units. Des de 1998 fins a 2004, va ser artista en residència al department de música de Columbia College Chicago on va ser coordinador i professor dels estudis de piano, teoria de música, i composició amb ordinadors. Des de 2005, és Cap d’Estudis i professor principal dels instruments teclats a Columbia College Chicago.

Com a artista, Sebastian Huydts promou música contemporània i música de cambra menys coneguda a més del repertori estàndard.  Ha col·laborat freqüentment amb músics de l’Orquestra Simfónica de Barcelona i Nacional de Catalunya com ara Larry Passin, Francesc Navarro, Lourdes Giralt, Noé Cantú i Jennifer Stahl. Va participar A Chicago, es col·laborador amb el grup Access Contemporary Music, i toca freqüentment per WFMT Radio Chicago com a artista convidat als concerts de la fundació PianoForte.

Les seves obres son publicades per Edicions Jeanné de Minneapolis, i ha enregistrat per Cedille Records.

A més de les activitats com a músic, és soci consultiu de la junta directiva de la fundació PianoForte en Chicago.

Programa:

«Delicias de Blancanieves» es una partitura para piano, escrita en el año 2014, consistente en  veintisiete piezas breves de carácter que exploran las 12 tonalidades mayores y menores en un temprano modismo del siglo XX. Con un sabor decididamente español, las tonalidades enarmónicas han tenido suerte, ya que cada una consigue su propio cuento de hadas (con excepción de la tonalidad de do bemol mayor por tener “demasiados bemoles”).

La música está dirigida a un público amplio y tiene la intención de divertir y animar a todo tipo audiencias. Está escrita en un nivel accesible de dificultad (aunque algunas piezas sin duda son más difíciles que otras), con digitaciones siempre sugeridas y texturas que van de un suave a un alto-virtuosismo. La música muestra todos los colores y las posibilidades del instrumento en una variedad de velocidades y densidades, pero siempre utilizando la técnica del piano estándar. Fuertemente melodiosa, ofrece mucha variedad rítmica y una buena cantidad de “especias armónicas”, que logran que cada pieza albergue una pequeña historia, como sugiere su título. El contenido exacto de esa historia se deja a la fantasía del intérprete (o el oyente)…  S. Huydts 

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s